A hőlégballonokat igen széles körben használják Egyiptomban turisztikai célokra, amely során az idelátogatók a levegőből is megcsodálhatják az ország főbb nevezetességeit. Luxorban lehetőség van arra, hogy hőlégballonos túrák keretén belül a látogatók megtekintsék a Nílust, Karnak templomát és más látnivalókat. Az utasok biztonsága feletti aggodalom gyakran felmerül időről-időre, mivel sorozatos balesetek történtek 2007 és 2009 közt. 2009 áprilisában például 16 turista sérült meg egy baleset során Luxorban. A baleset után hat hónapon keresztül nem szállhattak fel a hőlégballonok, amíg a biztonsági vizsgálatok le nem zárultak. A pilóták képzését megszigorították és ezentúl a hőlégballonokkal csak az arra kijelölt leszállóhelyeken szabad leszállni. Ugyanakkor Hoszni Mubarak korábbi egyiptomi államfő bukása után a szabályozásokat egyre inkább figyelmen kívül hagyták.
Február 26-án a Sky Cruise által üzemeltetett Ultramagic N425-ös hőlégballon, melynek lajstromjele SU-283 volt, húsz utassal és a pilótával a fedélzeten városnéző utazásra indult. A szomszédos hőlégballon pilótájának, Mohamed Youssefnek beszámolója alapján a tűz közvetlenül a hőlégballon földet érése előtt kapott lángra, ezért megkíséreltek minél hamarabb landolni, azzal a reménnyel, hogy a földi személyzet meg tudja majd kísérelni a hőlégballon lehorgonyzását. Az egyik forrás szerint az egyik rögzítőkábel rátekeredett a gázhengerre. A pilóta és az egyik utas kiugrott és biztonságosan földet értek, de tettük destabilizálta a ballon kosarát, amelynek következtében a légijármű egy széllökés következtében hirtelen emelkedni kezdett. A szemtanúk elmondása szerint, ahogy lángra kapott a ballon, a kosárból hét utas kivetette magát, hogy ne égjenek halálra. Mintegy 300 méteres magasságban egy robbanás történt, amelyet több kilométeres távolságból is hallani lehetett. Az egyik szemtanú ezt úgy jellemezte, hogy egy nagy dörrenés volt hallható. Youssef az állami televíziónak nyilatkozva azt mondta, hogy szerinte a hőlégballon egyik gáztartálya elkezdett szivárogni, ami azután lángra kapott és valószínűleg ez okozta a robbanást. A korábbi helyszíni beszámolók azt állították, hogy a hőlégballon azért zuhant le, mert egy távvezetéknek ütközött, ám ez utóbb téves állításnak bizonyult.
A robbanás után két perccel a hőlégballon maradványai egy cukornádültetvényre zuhantak Al Dhabaa falu közelében, Luxortól nyugatra. Egy második robbanásról érkeztek beszámolók, amely 15 perccel később következett be. A mentők a baleset után mintegy negyedórával értek a helyszínre. A hőlégballon utolsó perceit amatőr videó örökítette meg.A hőlégballon fedélzetén 20 utas és a pilóta utazott a szerencsétlenség bekövetkezésekor, ebből 9-en Hong Kongból, 4-en Japánból, 3 utas az Egyesült Királyságból, két utas Franciaországból és egy utas Magyarországról érkezett, valamint a pilótán kívül még egy egyiptomi állampolgár tartózkodott a fedélzeten. A két túlélő közül az egyik brit állampolgárságú, míg a másik az egyiptomi pilóta, akinek a testfelülete 70%-ban megégett.
(forrás: Wikipédia)